דף הבית -> דף פירוט מדריכים
-> עיצוב מחדש של האתר - דף השיעורים
-> שיעור ראשון-מהו עיצוב מחדש
 
עיצוב מחדש של אתר - שיעור ראשון
מהו עיצוב מחדש

סקירה כללית הכרות עם עיצוב מחדש    ריבוי הפנים של העיצוב מחדש     מה על הפרק

עצב מחדש בעצמך    עץ כריסמס    תכין את הרשימה    הכה את הספרים    תעשה את הוודו שאתה עושה


מאת ו.ת. מונקי
סקירה כללית
העובדה שהאינטרנט הולך ומתרחב מביאה עמה בעיות לא מעטות. לפתע, האתר הראשוני
שבנית כבר לא עומד ברמה גבוהה כמו שחשבת פעם. השבוע, 5 מומחים בעלי נסיון שונה
והשקפות שונות מביאים לך את היתרונות לגבי התהליך של עיצוב מחודש של האתר:
מנהל ששכר חברה לעיצוב על מנת לעצב מחדש את אתר החברה שלו, מפיקה בחברת עיצוב,
במאי הפקה האומר לך איך להתקין את האתר הדינאמי שלך, ולבסוף מנהלת פרוייקטים
שעיצבה את האתר שלה במו ידיה.

שיעור מס' 1 -אנטומיה של עיצוב מחדש
הכרות עם עיצוב מחדש
לפי עדותם של תושבי סן פרנסיסקו והסביבה, אין רגע בו לא צובעים את גשר הזהב. בנוסח
סיזיפוס, עד שהצבעים מגיעים מצד אחד של הגשר לצד השני , הם כבר צריכים להתחיל שוב
לצבוע מחדש. אתר ברשת עובד באותה דרך: איך שסיימת אותו, הטכנולוגיה התקדמה, ו-הופ-
שבוע אחרי שהאתר החדש והנוצץ מתחיל לרוץ, הגיע הזמן לעיצוב מחדש.
הרבה מהאתרים המסחריים נוצרו תחילה בהתקף ספונטניות תמוה. האחיין של מישהו ידע
HTML והיה לו זמן פנוי בקיץ. יתר מוצרי השיווק של החברה - כרטיסי ביקור, פליירים,
CD-ROM אולי נראים מתוכננים היטב, אלגנטיים ותואמים (עם עיצוב עקבי, לוגו, תוויות
וכולי), אבל האתר נראה לחלוטין לא שייך. ככל שיותר אנשים משתמשים ברשת בכדי להכיר
את החברה שלך ואת המוצרים שלך, כך הרקע האפור, הגרפיקה העלובה והקווים הישרים
יכולים להעביר את העסקים למישהו אחר.
לפעמים האתר זקוק רק למתיחת פנים. תרביצו כמה גרפיקות חדשות, תוסיפו קצת ניצוץ כמו
אנימציה או סיבובים, וזה מספיק. אבל כשחושבים על המהירות שבה דברים מתיישנים ברשת,
בדרך כלל האתר צריך שיפוץ מסיבי וכולל.
אחד הדברים היפים, והמקוללים ביותר, לגבי אתר ברשת, הוא שהוא כל הזמן צריך להתעדכן.
אתה יכול לבנות אותו כל הזמן, מוסיף תוכן ודפים לפי הצורך. לרוע המזל, זה יכול להוביל
לפריסה מופרזת שמקשה על הגלישה. לא רק שהאתר שלך צריך להיפטר מהבעיות הארגוניות
האלה, אלא שהוא גם צריך להישאר תחרותי, הוא צריך לעמוד בקצב של היתר - משימה לא
קלה, בהתחשב בעובדה שאופי הרשת משתנה תמידית.
בימים אלה אתרי מסחר הם יותר מפליירים סטטיים ("ברוכים הבאים לאתר של [שם חברה],
יצרני [שם מוצר]. מעוניין לקנות [שם מוצר]? אנא בקר בחנותנו, שממוקמת ב[כתובת
חנות].") אתרים בימינו מהווים עסק מתפקד, קהילה, ומשאבי מידע בפני עצמם. בכדי לגשר על
פער הדורות בין המאמצים הראשונים של החברה שלך להשתלב ברשת וסוג האתר שאתה
זקוק לו בכדי להישאר בעניינים, אתה חייב לארגן מחדש ולחשוב מחדש על הכל.
אבל בין אם אתה זקוק לתיקון קוסמטי פשוט ובין אם זה שיפוץ כללי, עיצוב מחדש מהווה
אתגר למעצבי אתרים. גנרלים תמיד נלחמים כמו במלחמה הקודמת: למרות המצאות של רובי
פלא או סופר מטוסים, הם עדיין משתמשים באותן אסטרטגיות בהן השתמשו בעבר. מעצבי
אתרים עובדים הפוך: הם צריכים לנחש מה יהיו האתגרים של העיצוב הבא בעודם מתכננים
את העיצוב הנוכחי. טכנולוגיה שעומדת להיכנס לשוק חייבת להיכלל בשיקול. כמו גם שינויים
שעומדים להיעשות בחברה, כמו מוצרים חדשים, תהליכים חדשים, מיזוג חברות. המפתח הוא
ליצור אתר שהוא מעודכן עד כמה שאפשר וגמיש מספיק להכיל שינויים. זה גם חשוב לדעת
מתי עדיף להשאיר כיוון חדש או מוצר חדש להכנסה בעיצוב הבא.
מציאת איזון בין מה שאתה צריך ומה שאתה יכול לעשות כשאתה מעדכן את האתר שלך זה
דבר מסובך. למרבה המזל, התהליך הזה נעשה ומוצה כבר בעבר. יש אתרים שעברו כבר חמש
פעמים תהליך של עיצוב מחדש. למעשה, עיצוב מחדש ועדכון אתרים הוא הלחם והחמאה של
מעצבי אתרים רבים.

ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



ריבוי הפנים של העיצוב מחדש
באנטומיה הזו של חבילת העיצוב מחדש, המחולקת לחמישה חלקים, חמישה מומחי רשת
מנוסים חולקים את הניסיונות השונים לחלוטין שלהם בעיצוב מחדש של אתרים. בחלקים
הבאים, תראה את התהליך מפרספקטיבות שונות: לקוח ומפתח, מנהל ועובד. אבל אל תגביל
את עצמך בהתמקדות על המשימות והאינפורמציה שמתאימות רק לך. כל התפקידים
והאינפורמציות להלן יכולים לעזור לך - ללא קשר לשם המשרה שלך - בעודך עומד בפני
משימת העיצוב מחדש.

מה על הפרק -
חלק 1 - הכרות עם העיצוב מחדש
אתה קורא את זה. עד כה אתה צריך לדעת מה זה עיצוב מחדש ולמה אתה צריך את זה. תמשיך
לקרוא בכדי ללמוד איך אינדיבידואלים, או חברות עיצוב סטארט אפ קטנטנות יכולות לעמוד
בתהליך העיצוב מחדש.
חלק 2 - שכירת חברת עיצוב לעיצוב מחדש של האתר שלך
כלב דונלדסון, שעבד בהרמת הוטווירד וCNET, הוא עכשיו חבר בקבוצת פיתוח רשת
בCOM.REEL. אם אתה מתכוון לשכור חברה חיצונית לעיצוב האתר שלך, הוא יראה לך איך
לנהל את העניין מנקודת המבט של הלקוח.
חלק 3 - נקודת המבט של המפתח על עיצוב מחדש
כמפיקה ראשית בויויד סטודיוס, שריל דואונס יודעת איך לטפל בלקוחות. תלמד על התהליך
רב השלבים שהיא נוקטת בו כמנהלת על מנת להבטיח שעיצוב האתר של הלקוח יזרום חלק.
חלק 4 - עיצוב מחדש של אתרים מונעים דינאמית ועל ידי בסיסי נתונים
רקע באנימציה, אילוסטרציה, עיצוב ממשק, והפקה, נותן ללוק נולאנד פרספקטיבה מיוחדת על
תהליך העיצוב. ככל שאתר גדל והצורך בתוכן דינאמי גובר, אתר בעל בסיס נתונים הופך
להיות הפתרון הפופולרי. לוק יראה לך למה מנהל הפקה יכול לצפות מתהליך של התקנת או
שיפוץ האתר הדינאמי שלך.
חלק 5 - מבט פנימי בעיצוב מחדש
רוסה שרידן, מנהלת פרוייקטים בווירד דיגיטל, עברה יותר ממה שנדרש בנושא עיצוב מחדש-
ויש לה את הצלקות להוכיח את זה. בחלק האחרון של חבילת העיצוב מחדש, רוסה מגלה את
הדרכים הטובות ביותר להישאר מאורגנים ולתכנן לעתיד כשאתה מלכלך את ידיך וממש
מתעסק בדפי האתר שלך.
בעוד שכל אחד ממומחי הרשת האלו מציג אלמנט שונה בתהליך העיצוב מחדש, לכולם יש דבר
אחד במשותף: הם עובדים בחברה גדולה מספיק בכדי להעסיק אותם, על כל כישוריהם
והתמחויותיהם השונים.
אך לפעמים העיצוב מחדש מונח בידיו של איש אחד: אתה. מה שתמיד הבדיל את הרשת ממדיות
אחרות היה שאדם יחיד יכול ליצור ולתחזק אתר מוצלח. אתה הלקוח, המעצב מחדש, והעובד
המגולמים כולם באדם אחד, מועבד יתר על המידה, עם אפשרות לסכיזופרניה קלה.
אה, אבל אתה לא לבד. טוב, למעשה אתה כן - אבל לפחות אתה לא הראשון.

ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



עצב מחדש בעצמך
למרות שעבדתי בחברות גדולות בסגנון של "תגיד לאנשים שלך לצלצל לאנשים שלי בכדי שנוכל
לקבוע פגישה בכדי לקבוע", רוב הניסיון שלי בעיצוב אתרים מגיע מעבודה בשביל עצמי או
בשביל חברות סטארט אפ קטנות. בשני המקרים, למדתי איך לחבוש כובעים רבים- כמפיק
(כתיבת הצעות, קביעת לוח זמנים, ביצוע תחזוקת לקוח), כמעצב ממשקים (עיצוב
אריכטקטורת האינפורמציה ופרישת הדף), וכעבד נאמן ל-HTML (אתה תופתע לדעת באיזו
מהירות אני יכול להדפיס <TABLE><TR><TD>)
אם אתה אחד מהאנשים מפוצלי האישיות האלה, אז חבילת העיצוב מחדש הזו היא מתנת אל.
מכיוון שאתה במילא עושה את העבודה של כולם, אתה תוכל לנצל את רוב אם לא את כל
השיעורים המועברים בארבעת הפרקים הבאים, דברים כמו חשיבות איש הנקודות, הקונספט
של הקפאת עיצוב, הצורך לרפד את הלוח זמנים שלך - ואז לרפד אותו שוב.
יש גם כמה שיעורים ודאיים שמתייחסים ספציפית לאנשים של אני-עצמי-ואנוכי, כמונו.
הניסיון הרב שלי בגישת ה"ישר לעניין" נתן לי הבנה אינטימית של הגהנום המיוחד הצפוי מול
מתכנתים, מעצבים גרפיים, מפיקים ואנשי שיווק. הדבר החשוב ביותר והקשה ביותר שלמדתי
הוא שלמרות שזה אפשרי לעשות הכל בעצמך, לפעמים עדיף להשאיר משהו גם לאנשי מקצוע.
אבל איך תחליט מתי הגיע הזמן להלחם את המלחמות של עצמך ומתי כדאי לשכור שכיר חרב?
בכדי להגדיר את חלוקת העבודה האקונומית ביותר, תתחיל בהחלטה על סוג האתר לו אתה
זקוק.

או, עץ כריסמס!
אתרים הם כמו עצים של כריסמס. אתה יכול לקנות לעצמך עץ פלסטיק ירוק שאף פעם לא
ישתנה. אתה יכול לחטוב עץ, לקשור אותו לגג המכונית שלך, לגרור אותו לתוך הסלון,
להעמיד אותו על בסיס, להשקות אותו ולטאטא את המחטים הנופלות עד שהוא נהייה חום
בקצוות, ואז לזרוק אותו מתי שהוא בסביבות מרץ ולקנות אחד חדש בשנה הבאה. או
שאתה יכול שיהיה לך עץ בעציץ, שבעזרת אספקה שוטפת של מים ושמש גדל ומתפתח משנה
לשנה. האתרים של הפליירים הם כמו עצי פלסטיק, דברים פשוטים עם ריכוז אינפורמציה
שכמעט ולא משתנה אף פעם. הם זולים והם לא משתנים. לעולם.
אתרים שנראים יפהפיים בהתחלה הם כמו העצים שאתה חוטב לך. למרות המים והטיפוח
(עדכונים וכולי), בסוף צריך להחליף אותם.
אתר שמתפתח באופן דינאמי הוא כמו עץ חי. אתה יכול להחליף את הקישוטים (את המראה
וההרגשה והעיצוב החיצוני), אבל התוכן המקורי תמיד נמצא שם מאחורי חוטי הכסף
הנוצצים, גדל ופורח. האתרים האלה בדרך כלל צריכים תכנות רציני בכדי להרים אותם כמו
שצריך והשגחה שוטפת של עין מאומנת וקפדנית. כשמתכנתים עולים הרבה יותר מ- 100$
לשעה, מה שאתה מקבל זה עץ יקר ביותר. ואפילו אם יש לך כסף לקנות לך אחד כזה, איפה
תשים אותו?
בעולם אידיאלי, יהיה לך מספיק כסף ומשאבים לאתר דינאמי לחלוטין (וגם את הציוד לאחסן
אותו). ואז אתה יכול לשים את כל התוכן שלך בבסיס נתונים ולהעלות אותו דרך תבנית,
שאותה אפשר לשנות בקלות מתי שהאתר שלך צריך מראה חדש. ולמה לעצור שם? אתה יכול
להוסיף גם חדרי צ'ט, עדכוני נתונים שוטפים, קנייה און-ליין. אתה יכול גם להציע גרסה
מיוחדת, תפורה במיוחד לכל משתמש.
אבל למרות שאתר כזה משוכלל ונכון-להירגע, עם כל העדכונים החדשים ביותר, זה בהחלט
לא נחוץ לכל אחד. אם אתה עובד לבד, ובמיוחד אם אתה בונה את האתר שלך בעצמך, אתה
בטח קורס תחת מגבלות התקציב שלך. התשובה לבעיות היא לבנות לך אתר "פרנקנשטיין" - עץ
של חלקים שונים של פלסטיק, עץ כרות ועץ חי בעציץ. אם תעשה את זה כמו שצריך, זה יראה
וירגיש כמו הדבר האמיתי.

ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



תכין את הרשימה, תבדוק אותה פעמיים
תכין רשימה של הצרכים הבסיסיים של האתר, ואז תחלק את התוכן של מה שאתה חייב לשלוש
קטגוריות: לא צריך לעדכן, צריך לעדכן לעיתים רחוקות, וצריך להיות דינאמי. מכיוון שאתה
עושה את זה לבד, עדיף לך לקבל כמה שיותר בקטגוריית ה-לא צריך לעדכן. זה גם מאוד יקל על
החיים שלך אם האינפורמציה שצריכה עדכון לעיתים רחוקות נמצאת בכמה מקומות שקל
להגיע אליהם ולא מפוזרת על כל האתר. אז אולי תצטרך לעשות כמה שינויים ארגוניים
יצירתיים.
אם אתה עובד על אתר מסחרי, אתה צריך לשקול בכובד ראש דברים כמו קטלוגים של המוצר,
מעקב אחר לקוחות, ורכישה בטוחה ברשת. עכשיו, כשהצרכנים התחילו לבטוח ברכישות של:
"הדפס את מספר כרטיס האשראי שלך כאן", מספיק בכדי לשים את הכסף שלהם במקום בו
העכבר שלהם נמצא (הו הו!), אתרי קניות מרוכזות גדלים בפופולריות שלהם. האם אתה
זקוק לאופציה הזאת בכדי לעמוד בתחרות? אם אתה לא יכול להרשות לעצמך כלכלית, יכול
להיות שאתה צריך לעצב את האתר שלך סביב חוסר היכולת הזאת.
אחרי שבררת לעצמך מה בדיוק אתה צריך, הגיע הזמן לעשות מחקר קטן.

הכה את הספרים
כשאתה מביא את המכונית שלך למוסך, כדאי שתהיה לך הבנה בסיסית בתפקוד המנוע. אם
הקרבורטור שלך מתקלקל, אולי אתה לא יודע בדיוק איך לתקן אותו, אבל כדאי שתדע איפה
הוא נמצא ומה הוא עושה. זה נותן לך מידע כללי לגבי מה המוסכניק צריך לעשות, כך שתדע
כמה זמן זה אמור לקחת לו והאם אתה משלם יותר מדי.
את אותו הדבר אתה צריך לדעת לגבי האתר שלך. תקרא חומר על הקמת בסיסי נתונים, גרפיקה,
ג'אוה-סקריפט, אנימציה - מה שאתה צריך לאתר שלך. אל תשתגע, פשוט תלמד מספיק בכדי
להבין את העיקרון של כל תחום - את התהליך, הטרמינולוגיה, האתגרים המיוחדים לרשת. ואז
תחליט מה אתה יכול לעשות בעצמך ומה נשמע בלתי אפשרי בעליל. אני למשל יכול לעשות
עיצוב של מראה-והרגשה, אבל אני לא עד כדי כך מוצלח בזה, והתוצאות שלי בדרך כלל לא
שוות את המאמץ שזה דורש ממני. ותכנות זה בכלל מחוץ לתחום שלי.
אם אתה לא בטוח מהם הדברים שאתה מסוגל לעשות בעצמך, או אם מה שאתה רוצה להשיג
בכלל ניתן להשגה, אז אולי כדאי שתתייעץ עם מומחה. אבל זכור, זמן שווה כסף, אז כדאי
שתכין את השאלות מראש.
אחרי שהבנת מה אתה לוקח על עצמך ומה אתה יכול להוציא מעצמך, כדאי שתעשה גרסה
מוקטנת של הבקשה לתהליך ההצעה (מוגש על ידי כלב בחלק שתיים) בכדי למצוא את
הפרילאנסרים שאתה צריך. תברר כמה זמן וכסף זה יעלה לך ותתקצב את עצמך בהתאם. אולי
תגלה שאתה לא יכול להרשות לעצמך את כל מה שאתה רוצה. אם כך, תתחיל לחשוב על העיצוב
מחדש הבא.
בזמן שאתה שולח הצעות לפרילאנסרים, תתחיל לעשות את העבודה שלך.

ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



תעשה את הוודו שאתה עושה
אני מתחיל ביצירת גרסת-שלד של האתר החדש שלי לפי מודל ה"עץ" שלי של חלוקת תוכן.
האלמנטים של הניווט והממשק, הקול, וארכיטקטורת האינפורמציה, כולם נמצאים שם,
כמובן. אבל הכל זה בעצם טקסט. אני גם מחליט על כל התוכן שלי בשלב הזה. אם כתיבה זה לא
הצד החזק שלך, אולי זה עוד תחום שבו כדאי שתפנה למומחה.
כשאתה מכניס את התוכן, תשמור על ה-HTML נקי ותשתמש בחופשיות ב -
<--תוויות הערה--!> כדי שתוכל לעדכן את התוכן בקלות או להכניס אלמנטים של ממשק
במהלך העיצוב מחדש הבא (רוסה מראה לך איך זה עובד בחלק חמש). ואם אתה ממש בונה
מחדש את כל התוכן הקיים, תשים לב לכך שאתה מתכנן את השינויים היטב, כך שהסימניות של
המשתמשים שלך ימשיכו להחזיר אותם אל התוכן האהוב עליהם (לוק מדבר על זה בחלק
ארבע).
אחרי שהכל עובד, תזמין את המומחים שיתנו לשלד הזה קצת בשר. באתר האחרון איתו
התמודדתי, העסקתי מעצב גרפי במשך שני ימי עבודה. עם קצת עבודה משותפת, הגענו למראה
ותחושה ששנינו אהבנו. מכיוון שהמעצב היה ידיד שלי, הוא חתך את העיצוב למעני ועשה
אופטימיזציה לכל הגרפיקות. אם אתה רוצה לחסוך כסף, אלו שני דברים שאתה יכול לעשות
בעצמך.
ואז, כשהאתר נראה כמו שרציתי שהוא יראה, שכרתי מתכנת שיגרום לו לעבוד כמו שצריך.
הקמתי את כל האתר בצורה מודולרית (לוק מדבר גם על זה, בחלק ארבע), כך שהוא היה צריך
לעבוד רק על החלק שהיה צריך אינטראקטיביות. מכיוון שעשיתי את התחקיר שלי וארגנתי הכל
מראש, ידעתי שאפשר לעשות את זה די מהר - וכך זה היה. זה לא אומר שלא עברתי כמה לילות
של קפה וחטיפי שוקולד. אה, מולטימדיה! אבל העיצוב מחדש יצא בזמן ובתקציב הנכון. ואם
יצא לך כבר להעביר זמן בעבודה על אתרים, אתה יודע כמה שזה נדיר.
אז עם מטרות ריאליסטיות, תכנון נכון, העזרה המתאימה ו"קצת" עבודה, אתה - ורק אתה -
יכול לעצב מחדש עם הטובים ביותר.
אבל, אלוהים, זה מאוד נחמד לעבוד עם קבוצת עיצוב שעובדת סביב השעון, פול-טיים.
כמובן, עבודת צוות מגיעה עם הבעיות שלה, כמו שחלקים שתיים עד חמש מראים בבירור.
תמשיך לקרוא בכדי לראות איך חי החצי השני.

ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה