יצירת התרחשויות
התרחשויות הן סיפורים. הן מספרות את סיפור הגולשים שמשתמשים באתר ועוזרות לך
ולשותפים שלך לדמיין את האתר ואת המשתמשים בו. התרחשויות עוזרות גם באישור העיצוב של
האתר כשהוא מוכן: אם ההתרחשויות תואמות לעיצוב הסופי, עשית את זה נכון.
על ידי שימוש בהגדרות הקודמות של הקהל שלך, נסה לחשוב על כמה גולשים שמייצגים את רוב
המבקרים שלך באתר. גודל האתר והקהל קובעים את כמות הגולשים להם תכתוב התרחשויות.
בדרך כלל מספיק לכתוב שלוש עד שש התרחשויות. אך אולי תצטרך לכתוב עד אפילו 20 - באמת!
לכל גולש, כתוב התרחשות. בכדי להתחיל לכתוב, אתה צריך להחיות את הגולש. צור דמות ותן לו
שם, רקע, ומשימה הקשורה לאתר. השתמש במשימה מרשימת מטרות וצרכי קהל היעד. לאחר
מכן, כתוב סיפור על איך הדמות משתמשת באתר בכדי להשלים את המשימה הנתונה.
ההתרחשויות יהיו חשובות בהמשך, כשתקבע תוכן ודרישות פונקציונאליות של האתר. זה אולי
כמו בעיית התרנגולת והביצה - אם אתה עדיין לא יודע מה יהיה באתר, איך אתה יכול לכתוב על
זה סיפור? טוב, יש לך כבר מידע כללי על מה יעשו הגולשים באתר, אז תשתמש בדמיון שלך!
השמיים הם הגבול. יצירתיות תדחוף את העיצוב שלך למקומות שאולי לא חשבת שהוא יכול
להגיע אליהם. יצירת התרחשויות אינה כה קשה, ויכולה להיות מהנה עד מאוד (אבל ראה
הוזהרת: זה עלול לקחת זמן).
ניתוח תחרותי
הכרת המתחרים שלך היא דרך טובה ללמוד על האתר שלך. בין אם אתה סתם גולש באתרים
היריבים או נותן הערכה רצינית לכל אחד ואחד מהם, אתה צריך לשים לב למה שאתרים אחרים
עושים.
בכדי להתחיל, עשה רשימה של המתחרים. שאל אחרים מסביב, אתה בטח לא מכיר את כל
האתרים. עשה כמה מחקרי רשת: אולי תמצא כמה אתרים שהלקוח שלך לא מודע אליהם.
בהמשך, כדאי שתקבע קריטריונים להערכת כל אתר. תתחיל עם רשימת המטרות שלך ותשתמש
בהן כבסיס לניתוח המתחרים. בעודך עושה זאת, וודא שאתה מוסיף לרשימה פעולות ודברים
שנראים לך מעניינים. הקריטריונים גם כוללים דברים כמו זמן הורדה, גודל עמוד, מערכים,
מראה ותחושה. זה עוזר לעשות טבלה עם שם כל אתר בכל טור והקריטריונים בשורות. הטבלה
נותנת לך אמת מידה גסה אך אובייקטיבית על איך אתרים אחרים משתווים. הנה דוגמא:
עכשיו אתה מוכן לתת הערכה לכל אתר. זה די קל לעשות, אבל אתה צריך להיות יסודי. כל
קריטריון יכול להיות מוערך בשתי דרכים: סימן וי פשוט, או מספר מ1 עד 10. לדוגמא, אם אתה
משווה אם אתרים מציעים חשבון אימייל חינם, אתה יכול פשוט לסמן וי. לעומת זאת, אם אתה
משווה מראה ותחושה של אתרים, כדאי לבחור באופציה השניה. הכי חשוב, רשום הערות והדפס
תמונת מסך של כל אתר. זה יעזור לך להזכר בהם בעתיד, כשאנשים ישאלו אותך למה נתת ציון
גבוה יותר לאתרים מסויימים. אל תשכח להעריך גם את האתר הקיים שלך, אם יש לך כזה.
לבסוף, תעד את התוצאות. לכל אתר, רשום את הבעד ונגד, והוסף את ההערות והתמונות. נקודות
בונוס ניתנות למי שמביא פרזנטציה טובה להנהלה ב-POWER POINT. צור לוח זמנים לשינוי
הערכת האתרים המתחרים, מכיוון שהאתר שלך כמו האתרים של המתחרים, יתפתח בעתיד. בחר
זמן טוב למסגרת זמן לשינוי הערכת המתחרים, בדרך כלל בין שישה שבועות לשלושה חודשים.
ניתוח המתחרים יכול להיות פרוייקט בפני עצמו. תשיג עזרה אם אתה יכול. אל תזניח את חשיבות
הבדיקה וההערכה החוזרת של המתחרים שלך. אם אין לך מספיק זמן לעשות ניתוח כמו שצריך,
תסתפק בניתוח מהיר ומלוכלך.
מסמך עיצוב: קהל, התרחשויות וניתוח המתחרים
הגיע הזמן לתעד במסמך את מה שעשית עד כה. צור פרק חדש במסמך העיצוב שלך, שיקרא נסיון
הגולש. הוסף את הגדרת הקהל ואת ההתרחשויות שכתבת. אתה יכול לנסות לשלב את
ההתרחשויות עם הגדרת הקהל, אבל קרוב לודאי שעדיף להפריד אותם ליחידות שונות. אחר כך,
כתוב סיכום של ניתוח המתחרים והוסף אותו למסמך העיצוב. ניתוח המתחרים עצמו צריך להיות
נספח למסמך. זכור לפרסם את התוצאות האלו כך שכולם יוכלו לקרוא אותן.
לדוגמא:
2 נסיון הגולש
2.1 הגדרת קהל
2.2 התרחשויות
2.3 סיכום ניתוח המתחרים
נספח א': ניתוח המתחרים
עכשיו אתה מוכן לעבור ליום מספר 3 של השיעור.
|