עצות גדולות לעיצוב
ברברה קור
בריידי קלארק
אנה מק'מילן
טיילור
ג'פרי וין
אריק הדיגארד
ג'ון שיפל
אריק איטון
מת'יו נאטר
ג'ונתן לואי
ליסה סימן
דאג באומן
מייק קוניאבסקי
גים פרו
מאת ג'ים פרו
בזמן האחרון שאלתי חבורה של מעצבים ומעצבים לשעבר של "הוט-וויירד" (HotWaired )
לסנן את כל מה שהם למדו מטעויות העבר שלהם בעיצוב ולתת לי חמש עצות לשתף בהן את
קוראי "ווב-מונקי". נתתי להם מספיק חבל לכתוב מה שהם רוצים, או לתלות את עצמם אתו.
העצות שלהם יכולות להיות כלליות או ספציפיות, פרקטיות או פילוסופיות, קצרות,
ארוכות - מה שבא להם.
למרות הנתונים הפתוחים האלו, שמתי לב לכמה קווים משותפים תוך כדי קבלת העצות.
מעצבים רבים הרגישו שזה חשוב להבין את המדיה, לעצב במודע למגבלות פס התקשורת,
ליצור מוצר סופי שעובד גם בשביל המשתמש וגם בשביל הלקוח, וכמובן, להשמיע את
המוזיקה הנכונה במהלך העיצוב. התגובות שלהם חיזקו הרבה דברים שלמדתי במהלך
עבודתי ב"הוט-וויירד", וגם הצלחתי ללמוד כמה דברים חדשים. למדתי שכמה מעצבים יודעים
לספור, וכמה לא (המספר חמש היה פתוח לפירושים יצירתיים). איות, למדתי, היה אתגר לא
פחות גדול, למרות שחלק מהמילים והמושגים החדשים שהם המציאו היו ממש על גבול
הגאונות. לבסוף, בזמן עימות עם בעיה, תבקש עצה מכל מעצב חכם - או מתחכם, כמו שקורה
הרבה - והם יענו בפתרונות אלגנטיים וניתנים לעבודה.
עם מעבר ל 80 עצות עיצוב ,מגוונות כמו המעצבים עצמם, כולי תקווה שימצאו כאן מספר
עצות אשר יוכלו להועיל גם לך הקורא .
ברברה קור - מנהלת עיצוב.
תעשה את זה פשוט. העוצמה של עיצוב טוב טמונה בפשטות שלו. תדגיש את התמצית.
אל תתפתה לצורה על חשבון תוכן. למעצב המתרכז בתוכן יש יותר סיכוי לתרום תרומה
משמעותית מאשר למעצב המתרכז רק בצורה.
תוודא שזיהית בברור את הבעיה שצריכה להיפתר ושאתה לא רק מטייח קירות. הצורה
הסופית היא רק הצבע, מה שיותר חשוב זה התהליך המורכב יותר של פתירת בעיות (כלומר,
בניית הקיר).
השיקול האסתטי החשוב ביותר הוא מהירות המעבר. אם לוקח לזה יותר מדי זמן לרדת,
תחזור לשולחן השרטוט.
תלמד לתקשר ולשתף פעולה עם תפקידי הרשת המרכזיים: הנדסה, הפקה, עריכה, מסחר.
אה, ותמיד תוסיף קצת ירוק (חומצתי).
|
בריידי קלארק - מעצב לשעבר של "HotWaired"
נסה להוסיף קצת הומור לכל מה שאתה עושה. זה עוזר לבליעת התרופה. וכפית סוכר לפעמים
עוזרת מאוד בעיצוב.
אל תשתמש ביותר מדי גופנים יוצאי דופן.
אל תבזבז יותר מדי זמן על דברים יוצאי דופן ומושכי עין, זה לא שווה את זה.
כשהעיצוב הסופי נראה יותר מדי פשוט בהשוואה לכמות העבודה שהשקעת, אז אתה יודע
שגמרת.
תחשוב על הבעיה האמיתית שלפניך לפני שאתה מתחיל. אבל אל תנפח את הבעיות שלך מעבר
למה שהן. הבעיות של המעצבים בדרך כלל לא עד כדי כך רציניות או מסובכות, אז אל תבזבז
יותר מדי זמן בלעשות לעצמך את החיים יותר קשים.
עשית סקיצות על נייר הן מיותרות.
רוב המעצבים מרגישים שהם נולדו עם "זה" והם מאוד מנופחים לגבי הייחודיות שלהם. אם
אתה חייב להיעזר באחד מהם, זכור להרגיע להם את האגו מדי פעם.
אל תדאג לגבי, "לדחוף את זה עוד צעד קדימה", או "ללכת על הקצה" בכל פעם. השאר את זה
לאלו שהם כל כך מלומדים שהם לא יודעים מה לעשות עם עצמם.
אם אתה תקוע בלי רעיונות, הסתכל מסביב. שאל רעיונות מהחפצים שסביבך.
ראה מה אוהבים הלקוחות שלך, ושאב השראה ממה שהם רואים כמשמעותי.
מוזיקה טובה היא המפתח לעיצוב טוב. צא וקנה לעצמך כמה דיסקים עם המקדמה השמנה
שקיבלת מהבוס.
אל תשתמש ביותר מדי פונטים בעיצוב שלך. עשרים זה אולי בסדר, אבל המוח האנושי כבר לא
קולט כשזה יותר מזה.
אם יש לך את הלוקסוס של שימוש בהרבה צבעים, אל תנצל את זה לרעה. לעיתים קרובות
אנשים חושבים שהם צריכים לנצל את הכסף שלהם כמה שיותר, ומתרגמים את ההרגשה הזאת
למספר הצבעים שהם מנסים לדחוס לעיצוב שלהם.
כשאתה מכניס את הטקסט - קרא אותו! חשוב על איך שמישהו שמתעניין עוד פחות ממך
יקרא אותו. בנוסף, שורות קצרות זה דבר טוב. לעיתים קרובות באתרים, נותנים לשורות
להתארך בפראיות, הכי טוב שהם יהיו פחות מ 40 פיקסלים (תווים).
אם המלל לא נכנס, אל תפחד להגיד למי שכתב אותו שיקצץ. אחרי הכל, פחות זה יותר, נכון?
הרגש חופשי להשתמש בביטוי המשומש הזה אם הם לא מסכימים לערוך את המלל שלהם.
האתרים שלי מבוססים על תבנית פשוטה, מה שמותיר לי זמן להתרכז בדברים חשובים יותר:
<html>
<title>title goes here</title>
<"body bgcolor="#ffffff>
<center>
<pre> </pre>
<"img src="image goes here>
<p>
<table width=350><tr><td>
<"font face="arial, helvetica>
what you want to say goes here
<font/>
<td></tr></table/>
<center/>
<body/>
<html/>
אז, הכן לעצמך תבנית משלך!
החבא אינפורמציה לא הכרחית מתחת לשטיח, מאופן מטפורי. אם מישהו מחפש את המידע הזה
שלא נכנס לעיצוב הסופי, אז אני מתכוון באופן מעשי.
למרות האמונה הפופולרית, קליפ ארט (אוסף דמויות שאפשר לשלב במסמך) זה ממש לא הכרחי.
ממש כמו ביטויים בצרפתית שנועדו להסתיר את העובדה שאתה לא יודע על מה אתה מדבר.
ליין-ארט (עיצוב דמות בשני צבעים, שחור ולבן) שלא צריך לשלם עליו זכויות, זה נחמד
מאוד.
ליין-ארט מתאים במיוחד לרשת. באופן כללי, אם אתה משתמש במאייר של Adobe, במקום
בפוטושופ, בכדי ליצור את תמונות האתר שלך, זה הולך להיות הרבה יותר מהיר.
ולבסוף, תמיד דרוש משהו בשביל העבודה שאתה משקיע. זה לא חייב להיות יותר מדולר,
וזה אפילו לא חייב להיות כסף. אבל כמה שתדרוש יותר, ככה אנשים יעריכו יותר את העבודה
שלך. ברוכים הבאים למדריך לכלכלה היאפית.
|