דף הבית -> דף פירוט המאמרים
-> מאמרים 68-61
 
מאמרים 61‎-68

כתובת האינטרנט כמנשק משתמש    למה אנשים קונים ברשת?    אתרים חייבים לחיות לנצח

2D יותר טוב מ- 3D    להילחם נגד Linkrot    ההודעה של מיקרוסופט    

לקוחות כמעצבים    מחקר מעקב אחר קוראי הרשת


URL (61 (כתובת האינטרנט) כמנשק משתמש

http://www.useit.com/alertbox/990321.html
מרץ 1999, גייקוב נילסן

אתר שימושי דורש:
1. שם כתובת שקל לזכור אותו.
2. כתובת קצרה (ובכל מקרה קצרה מ- 78 תווים (חשוב להעברה דרך דואר אלקטרוני).
3. כתובת קלה להקלדה.
4. כתובות שמשקפות את מבנה האתר.
5. כתובות שלא משתנות.
6. כתובות הרשומות באותיות רגילות (ולא אותיות גדולות).
7. השתמש בבדיקת איות.
8. הקפד שכל הכתובות חיות לנצח ומצבעות לעמודים רלוונטיים.
9. אל תזיז את העמודים שלך אלא תשאיר אותם באותה כתובת.
10. השתמש בסיומת com. רק אם האתר כולו באנגלית והתוכן הוא רלוונטי עולמי, אחרת
תשתמש בסיומת בשם התחום הארצי.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



62) למה אנשים קונים ברשת?

http://www.useit.com/alertbox/990207.html
פברואר 1999, גייקוב נילסן

תוצאות מחקר שמבוצע לאחרונה על משתמשים שקנו מוצרים ברשת מראות ש:
1. נוחות וקלות שימוש הם הסיבה העיקרית לכך שאנשים קונים ברשת.
2. אנשים קונים רק 5% מהזמן שהם מבקרים אתרי סחר אלקטרוני.
3. המסחר באינטרנט ללא ספק יהפוך להיות בין לאומי, עם משתמשים רבים שקונים מאתרים
זרים.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



63) אתרים חייבים לחיות לנצח

http://www.useit.com/alertbox/981129.html
נובמבר 1998, גייקוב נילסן

אתרים חייבים לחיות לנצח מפני ש:
1. אתרים אחרים אמורים להתקשר לאתר שלך.
2. אנשים משתמשים בשמות קיצור (מעין "סימנייה") בכדי להגיע לעמוד מסוים באופן ישיר.
3. מנועי חיפוש מעדכנים לאט את מסד הנתונים.
4. תוכן ישן מוסיף ערך לאתר.
לגבי תוכן ישן חשוב ש:
1. מאמרים חדשים יקושרו לתוכן ישן.
2. חזק את הקשרים הישנים.
3. הוסף קישור קדימה מהעמודים הישנים לעמודים החדשים.
4. מחק מידע מטעה או מיושן והחלף אותו עם קשרים אקטואליים.
5. ציין את התאריך (כולל השנה).


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



2D (64 יותר טוב מ- 3D

http://www.useit.com/alertbox/981115.html
נובמבר 1998, גייקוב נילסן

הבעיות של שימוש 3D במחשב:
1. המסך והעכבר הם התקנים 2D.
2. קשה לשלוט על 3D עם טכניקות האינטראקציה האקטואליות (כמו גלילה, משיכה).
3. רזולוציות המסך גרועה מדי כדי לצייר עצמים רחוקים באופן ברור.
4. התוכנה הנדרשת היא בד"כ לא תקנית.
לכן לא טוב להשתמש ב- 3D כדי לצייר שטחי אינפורמציה מופשטים מפני שיש להם בד"כ לפחות
מאה ממדים, ולכן לדמיין אותם ב- 3D זה בעצם לזרוק 97 ממדים במקום 98, וזה שיפור
שולי שאינו מצדיק את התווספות המנשק המורכב.
בפרט ניווט במרחב יתר (בדרך כלל יותר מ- 3 ממדים, למשל אתר אינטרנט) לעיתים מבלבל
ב-3D . תמנע גם מגימיקים של הדמיה ווירטואלית (כמו קניון ווירטואלי) כדי לחקות את
העולם האמיתי, מפני שהאינטרנט אמור להיות יותר טוב מהמציאות.
לעומת זאת, טוב להשתמש ב-3D כאשר צריך לדמיין עצמים מהעולם האמיתי, למשל גוף של
חולה בניתוח, תכן של מהנדסי מכונות, משחקים וכולי.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



65) להילחם נגד "Linkrot" (קישורים שאינם עדכניים עוד)

http://www.useit.com/alertbox/980614.html
יוני 1998, גייקוב נילסן

קישורים לא נכונים/עדכניים היא אחת הבעיות המפורסמות ביותר ברשת והיא סיכון למבנה
הכללי של הרשת כגוף אחד שמורכב מחלקים שונים אך קשורים זה לזה. לכן:
1. חייבים לסלק את כל ה"קישורים המתים" באתר. כדי ליישם את זה, מומלץ להשתמש ב"link
validator" ("מוודא קישורים").
2. כל הכתובות/קישורים אמורים לחיות לנצח, כדי שקישורים שמקושרים אליהם לא
"ימותו".
3. אם לפעמים כן צריך לשנות את מבנה האתר אמורים לכוון שנית את הקשרים כך שהם
יצביעו לעמוד עם התוכן המעודכן, ואם אין, לעמוד שמכיל תוכן שדומה לתוכן הקודם.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



66) ההודעה של מיקרוסופט : הרשת היא חוויית המשתמש

http://www.useit.com/alertbox/20000625.html
יוני 2000, גייקוב נילסן

בעתיד הקרוב מערכות הפעלה יהיו היסטוריה: דפדפנים ימותו, ופעולות הגומלין העיקריות
של המשתמש ייעשה בתיווך הרשת ולא בתיווך מערכת ההפעלה. המערכת החדשה תנהל את
גישת המשתמש לאובייקטים המכילים מידע ואובייקטים תפקודיים עבור מס' התקנים.
בפרט היא תנהל:
1. שירותי תוכנות כמו בדיקות איות המעדכנת את עצמה באופן אוטומטי.
2. שמירת מידע כדי להחליף את מערכת הקבצים עם מערכת שמירת אובייקטים יותר גמישה
שעובדת עבור מס' התקנים.
3. מנשק משתמש המאפשר להעדפות הספציפיות של המשתמש "להמשיך" איתו באינטרנט.
4. זהות המשתמש והבטחתה.
5. שירותי תשלום.
6. הדרכת המשתמש.
7. שמירה על זמן המשתמש והגנה מהפרעות, כמו יותר מדי דואר אלקטרוני וכו'.
לכן בטווח הארוך, תכן האתרים ישתנה מתכן מנשק משתמש ייחודי, לשילוב של תכן ייחודי עם
תכן אוניברסלי.

ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



67) לקוחות כמעצבים

http://www.useit.com/alertbox/20000611.html
יוני 2000, גייקוב נילסן

מהפכת האינטרנט תגרום להפקת "מוצרי-לקוחות", ז"א שכל לקוח מקבל בדיוק את המוצר
הייחודי שהוא רוצה. הסטנדרט הנוכחי ל"עיצוב מוצר מונע משתמש" הוא הקונפיגורציה,
בד"כ בצורת רשימה ארוכה של תפריט נשלף. אבל היישום הזה לא נוח בד"כ, אינו מסביר את
האפשרויות, ולעתים קרובות מבלבל.
לכן מומלץ לתת למשתמש לבחור בין כמה תבניות כלליות ולאפשר שינויים פרטיים.
זאת אומרת:
1. פרוס את מרחב התכן.
2. תציג את טווח האפשרויות.
3. קבע נקודות מוצא לתכן פרטי של המשתמש.

ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



68) מחקר מעקב אחר קוראי הרשת

http://www.useit.com/alertbox/20000514.html
מאי 2000, גייקוב נילסן

במחקר נמצאו בעיקר את התוצאות הבאות:
1. טקסט מושך יותר תשומת-לב מאשר גרפיקה.
2. חשוב שהכותרות תהיינה פשוטות, קצרות וענייניות.
3. קריאה רדודה משולבת עם קריאה עמוקה נמצאה להיות הקריאה המתבצעת בפועל. זאת
אומרת שרודפים אחרי מידע מסוים ומתעלמים מהפרטים. אך כאשר מוצאים אותו, צוללים
בתוכו יותר לעומק.
Interlaced browsing" .4" (דפדוף/גלישה משולבת): לעתים קרובות משתמשים גולשים בהרבה
אתרים בו-זמנית בחלונות שונים.

ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה