דף הבית -> דף פירוט המאמרים
-> מאמרים 50-41
 
מאמרים 41‎-50

הטעויות המפורסמות ביותר    פורטלי אינטראנט    למה האתר yahoo! טוב

הכישלון של אתרים משותפים    פרדוקס השימוש באינטרנט    על מי לבצע את תכן אתר החברה שלך    

בדיקה האם תבניות אתרים עוזרות    השמרנות הגדלה של משתמשי האינטרנט    יותר טוב מהמציאות    השימושיות של יישומים


41)"הטעויות המפורסמות ביותר" - בדיקה חוזרת אחרי שלוש שנים

http://www.useit.com/alertbox/990502.html
מאי 1999, גייקוב נילסן

"הטעויות המפורסמות ביותר" של 1996 הם כולן טעויות גם היום, וחוץ מטעות מס' 6 - דף
ניווט נגלל (scrolling navigation page) , הן עדיין גורמות לבעיות רציניות למשתמש:
1. שימוש במסגרות.
2. שימוש מיותר בטכנולוגיה חדשנית (Bleeding-Edge technologies).
3. שימוש בטקסט רחב מדי (שיש לגלול את הדף לצדדים על מנת לראות את כולו) ובאנימציות
שרצות באופן קבוע.
4. כתובות אינטרנט מורכבות.
5. אתרים יתומים - כתובת מסובכת ללא משמעות וללא אינדיקציה לאתר האב/השרת של
האתר.
6. דפים ארוכים מדי (Long scrolling pages).
7. חוסר תמיכה בניווט.
8. צבעי קישורים אי-תקניים.
9. מידע מיושן.
10. זמני הורדה ארוכים באופן מוגזם.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



42) פורטלי אינטראנט: תשתית המידע המשותף

http://www.useit.com/alertbox/990404.html
אפריל 1999, גייקוב נילסן

לעומת אתרי האינטרנט, האתרים באיטראנט בדרך כלל מאורגנים באופן גרוע. כדי לשפר את
המבנה שלהם ואת הניווט בהם, כדאי לעקוב אחרי מס' כללים:
1. תקים אתר בית יחיד לאינטראנט שלך.
2. תקבע את האתר הזה כדף המחדל ההתחלתי (פורטל) בכל הדפדפנים בחברה שלך.
3. תקדיש יותר אנשי מקצוע למבנה, לתכן ולשימושיות של האתר שלך.
4. תקבע כללי ונהלי ניווט באינטראנט שלך.
כל פורטל (אתר בית כזה) אמור לכלול:
1. היררכית הספריות באתר שדרכן ניתן להגיע לתוכן.
2. שדה לחיפוש.
3. מדור חדשות אחרונות של החברה.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



43) למה האתר !yahoo טוב (אבל עלול להיות פחות טוב)

http://www.useit.com/alertbox/981101.html
נובמבר 1998, גייקוב נילסן

הסיבות מדוע האתר !yahoo הוא טוב הן:
1. זמן הורדה קצר (3.0 שניות).
2. תכן פשוט וקל.
3. מבוסס על המון קישורי hypertext.
4. קישורים לאתרים חיצוניים טובים, במקום לנסות לעשות את הכל לבד.
5. ניווט מובנה ופשוט מאוד.
6. שילוב בין חיפוש וניווט.
7. אפשר ללמוד מהעובדות האלה איך בונים אתר !mini-yahoo לאינטראנט.
הבעיות הפוטנציאליות של !yahoo:
1. עלול להיות מבלבל ומהמם מדי.
2. הרבה מידע חסר בבסיס הנתונים של האתר.
3. טכנולוגית החיפוש היא פרימיטיבית מאוד.
4. אין דירוג איכות.
5. קשה לנווט ולמצוא דבר ספציפי - היררכית הנושאים עצומה ועמוקה מאד. המון
אפשרויות "ללכת לאיבוד".


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



44) הכישלון של אתרים משותפים

http://www.useit.com/alertbox/981018.html
אוקטובר 1998, גייקוב נילסן

ברוב המקרים, האינטרנט לא עובד כמו שצריך: אם מנסים לעשות משהו ברשת, רוב הזמן לא
מצליחים! זו הסיבה שחברות מפסידות גם הרבה כסף וגם את השם הטוב שלהן בגלל תכן
ומבנה גרועים. במקרים כאלה מומלץ לסגור את האתר לגמרי במקום לגרום להפסד השם
הטוב.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



45) פרדוקס השימוש באינטרנט: למה אנשים משתמשים במשהו כל כך רע?

http://www.useit.com/alertbox/980809.html
אוגוסט 1998, גייקוב נילסן

בערך 90% של מהאתרים ברשת מוגדרים גרועים בעיקר עקב זמן ההורדה שלהם, מבנה לא
מובן, ניווט לא טוב, וכו'. ובכל זאת, המון אנשים משתמשים ברשת.
הסיבות העיקריות לשימוש הלא ברור הזה הן:
1. המשתמשים גולשים ב- 90% מהזמן ב- 10% מהאתרים ברשת.
2. המשתמשים אינם ממש מבינים עד כמה טוב יותר האינטרנט יכול להיות.
3. לפעמים האינטרנט עובד כמו שצריך, ואז לא פעם הוא יותר טוב מהמציאות.
יש להם תקווה!


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



46) האם מומלץ להשאיר את ביצוע תכן אתר החברה שלך בידי חברה חיצונית?

http://www.useit.com/alertbox/980628.html
יוני 1998, גייקוב נילסן

לא! עיצוב לרשת (Webdesign) הוא חשוב ביותר להצלחה ברשת ולתקשורת עם הלקוח, ולכן
צריך לבנות את הידע הארגוני של חברתך גם בתחום הזה.
יש בכל זאת מספר דברים שאפשר להשאיר אותם לגורמים חיצוניים:
1. המחשה.
2. כתיבת הקוד לאתר.
3. תרגומים.
4. פרטים מסוימים הקשורים לשימושיות האתר.
5. הנדסת תוכנה (לא כולל ניתוח ותכן על).
6. העלאת האתר וארגונו על השרת .
7. חשוב ביותר לא לאבד את השליטה על תכן-העל ועל המבנה הכללי של האתר!


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



47) בדיקה האם תבניות אתרים (templates) עוזרות

http://www.useit.com/alertbox/980517.html
מאי 1998, גייקוב נילסן

קשה לבדוק תבניות אתרים מפני שרוב הבודקים לא מצליחים להתעלם מתוכן האתר ולהתרכז
רק במבנה. לכן מומלץ לבדוק "תבניות יווניות" - תבניות בהם הטקסט הוא זבל (חסר
משמעות) ואז להשוות בין המבנים השונים. חשוב לבדוק גם את פריסת התוכן על הדף וגם
את התכן המבני של כל האתר.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



48) השמרנות הגדלה של משתמשי האינטרנט

http://www.useit.com/alertbox/980322.html
מאי 1998, גייקוב נילסן

משתמשי האינטרנט הם שמרניים. הם אינם רוצים תכני אתרים לא עקביים או אתרים מיוחדים
מלאים גימיקים גרפיים ואנימציות. לעתים קרובות אין להם את התוכנות (דפדפנים בעיקר)
המעודכנות ביותר. זו הסיבה שמתכנתי האינטרנט צריכים להיות שמרניים ומינימליסטים.
הדרך לתכן אינטרנט טוב הוא להפוך את כל המורכבות באתר לשקופה למשתמש (את כל
העבודה יעשה השרת) כך שהגלישה והניווט באתר קלים ונוחים. במילים אחרות האתר יספק
שירותים מעובדים עד כמה שניתן למשתמש.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



49) יותר טוב מהמציאות: עיקרון יסודי של האינטרנט

http://www.useit.com/alertbox/980308.html
מרץ 1998, גייקוב נילסן

לעיתים קרובות, מתכנתי האינטרנט מחקים את העולם הפיסי, וחושבים שעל ידי כך יגרמו
למשתמש להרגיש "בבית". בגלל אילוצים טכניים בדרך כלל זה לא מצליח. לכן צריך לתת
למשתמש משהו חדש - מעבר לגבולות המציאות. הנה מספר כללים להמחיש זאת:
1. תהיה א-לינארי (non-linear): אל תכריח את המשתמש שלך "לחיות" ע"פ קו זמן שאין לו
שליטה עליו. להפך, תאפשר לו את השליטה הזו.
2. התאם שירותים שונים למשתמשים שונים.
3. תהיה א-סינכרוני: קישור לבדיקת מצב ההזמנה יאפשר לקונה באתר לסכם/לסיים את
ההזמנה שלו ללא צורך בהגדרה מחדש של כל ההזמנה.
4. תמוך באנונימיות: אם משתמשים לא יהיו חייבים לגלות לך מי הם, הם קרוב לודאי יהיו
יותר נכונים לשתף אתך פעולה.
5. תן קישורים בחופשיות: קישורים הם היסודות של האינטרנט ויכולים להפוך כל דבר
להרחבה של השירות שהאתר שלך מציע.
6. תמוך בחיפושים ובתצוגות רבות.
7. עשה דברים באופן קטן וזול.
8. עשה דברים בחינם.
9. התעלם מגיאוגרפיה: תמוך במשתמש הנכנס לאתר שלך מהבית, מהרכב, במהלך נסיעת עסקים
או חופשה, ולמעשה - מכל מקום על כדור הארץ.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



50) השימושיות של יישומים: ללכת מעבר לעמוד

http://www.useit.com/alertbox/9710b.html
מרץ 1998, גייקוב נילסן

יש שתי קטגוריות של יישומים:
1. יישומים פונקציונליים: מיני-אפליקציות שלא תלויות באופן ישיר בתוכן העמוד.
2. יישומים תוכניים: אפליקציות המשולבות בתוכן של העמוד.
- יישומים פונקציונליים צריכים להופיע בחלון נפרד לעומת היישומים התוכניים, שאמורים
להישאר באותו חלון של תוכן האתר.
- כל יישום שרץ על השרת אמור להראות אינדיקטור התקדמות.
- לכל יישום צריכה להיות אפשרות ביטול במהלך עבודתו - כדי לאפשר למשתמש להפסיק
פעולות איטיות.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה