דף הבית -> דף פירוט המאמרים
-> מאמרים 40-31
 
מאמרים 31‎-40

כפתורי איפוס וביטול    למה מספיקים רק חמישה בודקים ?    משתמש טירון נגד משתמש מומחה

איך להתמודד עם מאפיינים חסרים?    כאשר גורמי תכן גרוע הופכים לתקן המקובל    ארגון לפי סדר עדיפות : החשוב בהתחלה    

מבנה אינטרנט תומך-משתמשים    האם תקני מנשק חונקים את יצירתיות התכן?    שילובי תוכן    מי מבצע את ה"10 הטעויות הגדולות ביותר" של תוכן רשת?


31) כפתורי איפוס (reset) וביטול (cancel)

http://www.useit.com/alertbox/20000416.html
אפריל 2000, גייקוב נילסן

כמעת תמיד אפשר להגיד שעדיף לא להשתמש בכפתור "אפס" בטפסים מפני ש:
1. הרבה פעמים לוחצים עליו בטעות במקום "בצע" submit, ואז כל הפלט הולך לאיבוד.
2. המשתמש מבזבז יותר זמן במחשבה על איזה כפתור ללחוץ כאשר הוא רוצה "בצע".
3. המשתמש מבזבז יותר זמן במחשבה מה לעשות כאשר הוא רוצה לשנות נתונים (איפוס או
עריכת (edit) הנתונים) .
המקרה היוצא מן הכלל, כאשר השימוש ב- "אפס" הגיוני, הוא אם שני קריטריונים מתקיימים:
1. הטופס ממולא כמה פעמים ע"י אותו משתמש .
2. הנתונים החדשים שונים באופן מובהק מהנתונים של הפעם הקודמת .
משום שהמשתמש בד"כ רגיל ללחוץ על כפתור "חזור" back כאשר הוא רוצה לחזור למצב
הקודם כדאי לצמצם את השימוש בכפתור "בטל" .
רק בדיאלוגים רב-שלביים וכמובן בהורדת חומר למחשב, כדאי לכלול אותו כי אז "חזור" לא
יעזור.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



32) למה מספיקים רק חמישה בודקים ?

http://www.useit.com/alertbox/20000319.html
מרץ 2000, גייקוב נילסן

במחקרים נמצא כי מס' הבעיות הנמצאות ע"י n בודקים הוא (N(1-(1-L)n כאשר N הוא סה"כ
הבעיות ו-L הוא מס' הבעיות המגולות ע"י בודק יחיד.
נובע מכך כי אחרי הבודק החמישי כמעט כל הבעיות מתגלות. לכן כדאי יותר לתקן את הבעיות
שנמצאו ולהמשיך בבדיקות נוספות אחר כך מאשר להמשיך את הבדיקות הראשונות ולבזבז
זמן ומאמץ.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



33) משתמש טירון נגד משתמש מומחה

http://www.useit.com/alertbox/20000206.html
פברואר 2000, גייקוב נילסן

בשנות ה- 90 הרשת תוכננה בעיקר בשביל המשתמש הטירון. הנחת היסוד הייתה שהמשתמש
אינו משקיע זמן ללמידת השימוש באתר מסוים אלא עוזב אותו אם הוא לא מבין אותו במבט
הראשון. לכן פשטות בתכן האתר היא חשובה ביותר.
אך בעתיד הקרוב המצב ישתנה במקצת:
1. ישנם אתרים הגורמים מספיק נוחות כך שמשתמשים ישתמשו בהם בתדירות יום יומית.
2. מתחילים להשתמש ברשת כדי לבצע mission-critical applications בהם חשוב ביצוע מהר.
3. בעתיד ישתמשו ברשת בכדי לבצע משימות יומיומיות. למשל יומני online או אפילו
תוכנות משרד שלמות.
התחשבות במשתמש המומחה גורמת לביקוש של:
1. ניווט חלק ומהיר.
2. הפסקת שימוש בדפדפני רשת כממשק העיקרי לאפליקציות ברשת.
3. תוכן ומידע יותר עמוקים
4. במבחני שימושיות צריכים להתחשב בשינוי דרגת המומחיות של המשתמש במשך הזמן.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



34) להגיד לא. איך להתמודד עם מאפיינים חסרים ?

http://www.useit.com/alertbox/20000123.html
ינואר 2000, גייקוב נילסן

אם, לעיתים תכופות, קורה שמשתמשים מחפשים משהו באתר שלך שפשוט אינו שם אזי הכי
טוב להגיד להם כבר מהתחלה. אחרת המשתמשים יתעצבנו, על בזבוז הזמן בחיפוש העקר. כל
משימה של המשתמש, שהסתימה בכישלון, מקטינה גם את הוקרת המשתמש לאתר שלך וגם את
ההסתברות שהמשתמש יחזור לבצע בו משימות אחרות.
נוסף על להגיד למשתמש מה הוא לא יכול למצוא באתר, הימנע מלהשאיר אותו תקוע. לכן
השתדל לקשור אותו לאתר אחר, בו ימצא הדבר הרצוי.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



35) כאשר גורמי תכן גרוע הופכים לתקן המקובל.

http://www.useit.com/alertbox/991114.html
נובמבר 1999, גייקוב נילסן

אם אתה מתכנן אלמנט-עמוד (page element) מסוים אז הסתכל ב- 20 האתרים המפורסמים
ביותר ובדוק איך הם עושים את זה.
דוגמאות לתקנים מקובלים:
1. קישורים (links) שלא בוקרו, הם בצבע כחול.
2. קישורים שבוקרו הם בצבע סגול.
3. קבוצת תוויות ניווט אופקית.
4. קבוצת תוויות ניווט בצד שמאל.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



36) ארגון לפי סדר עדיפות : החשוב בהתחלה.

http://www.useit.com/alertbox/991017.html
אוקטובר 1999, גייקוב נילסן

אם הכל חשוב באותה מידה אזי שום דבר לא חשוב!
לכן ציין את מה שחשוב ואל תציין משאינו חשוב .קווי הנחיה לארגון ע"פ סדר עדיפות:
1. כותרות יותר גדולות או במקום יותר חשוב.
2. המיקום של הרבי המכר הוא בתחילת הרשימה.
3. קשור את העמודים הפעילים ביותר (מבחינת תנועת משתמשים) ישיר לדף הבית.
4. אם מישהו קיבל עדיפות בעבר, מסתבר שמגיע לו עדיפות בעתיד.
5. פשוט הדגש את האיברים המפורסמים ביותר ברשימה.
6. השתמש בתג "חדש" בכדי לציין פריטים חדשים באתרים שמתחדשים לאט.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



37) מבנה-אינטרנט תומך-משתמשים

http://www.useit.com/alertbox/990919.html
ספטמבר 1999, גייקוב נילסן

אידיאולוגית האינטרנט כיום היא מיושנת. אלה למשל צעדים כדי לשפר אותה:
1. מנהלי איכות שיעזרו לסווג את תוכן האתרים.
Micropayments" .2" : תשלום לפי שימוש. לדוגמה: הגיוני יותר שהמשתמש ישלם יותר
להורדת וידאו כבד מאשר לקריאת טקסט טהור.
3. תקני אבטחה והצפנת מידע לכל מידע ברשת.
4. יש להניח גידופים.
דוגמאות ליישום האידיאולוגיה הזאת:
1. ניהול דואר אלקטרוני משופר: הגנה חכמה על תיבות-דואר (מילוי מוגזם - לדוגמה).
2. ניהול סיסמאות משופר וכללי: המשתמש לא אמור לזכור את הסיסמאות של כל האתרים
השונים.
3. אנלוגיות WYSIWIG לאינטרנט. למשל: בונה אתר יכול לערוך את אתרו באופן ישיר
באמצאות כפתור "ערוך דף" שמופיע רק בשבילו.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



38) האם תקני מנשק חונקים את יצירתיות התכן?

http://www.useit.com/alertbox/990822.html
אוגוסט 1999, גייקוב נילסן

אף תקן תכן אינו יכול להגדיר מנשק משתמש שלם. לכן נשארת הרבה עבודה אפילו אם המתכנן
נענה לתקן המתאים ביותר. לעיתים קרובות לא ניתן להתאים דווקא את חלקי התכן החשובים
ביותר לתקן, מפני שהתקן לא יכול "לדעת" את פרטי התחום הממוען ע"י התכן.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



39) שילובי תוכן

http://www.useit.com/alertbox/990627.html
יוני 1999, גייקוב נילסן

כאשר משתמשים בנתונים ממקורות שונים צריך לתאר כל יחידת תוכן באופן תקני. ז"א:
1. סגנון אחד לכותרות
2. מילות מפתח מבוקרות:
2.1 מתי להשתמש באיזו סוג של מילת מפתח ?
2.2 כמה מילות מפתח בסה"כ ?
2.3 כללים למילות מפתח .
3. התנהגות הקשרים (links) בין אוספים.
4. תקנים כדי לתמוך "parameter-driven access" . למשל: כמה משהו צריך להשתנות כדי לקבל
תאריך-שינוי חדש.
5. הבדלה בין מחלקות התוכן. למשל להראות האם מאמר הוא דו"ח מחקר מפורט או סעיף
אחד של חדשות.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



40)מי מבצע את ה"10 הטעויות הגדולות ביותר" של תוכן רשת?

http://www.useit.com/alertbox/990516.html
מאי 1999, גייקוב נילסן

לפי מחקר, החברות הקטנות עושות הרבה יותר טעויות, החברות הגדולות פחות, והמנצחים
הם האתרים עם תפוקה גדולה ביותר, למשל yahoo !
הטעות המצויה ביותר (ב- 84% מהאתרים) היא זמן הורדה ארוך מדי.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה