דף הבית -> דף פירוט המאמרים
-> מאמרים 30-21
 
מאמרים 21‎-30

למה הפרסום באינטרנט לא עובד    תחפש ואולי תמצא    שימוש יעיל של גיליונות מעוצבים

עשר הטעויות המפורסמות ביותר בניהול רשת האינטרנט    עיצוב ברשת מול עיצוב מנשק משתמש    קצר ולעניין (כתיבה ברשת)    

הצורך במהירות    הערות שוליים    עשר הטעויות המובילות בעיצוב ברשת    קווים מנחים למולטימדיה ברשת


21) למה הפרסום באינטרנט לא עובד

http://www.useit.com/alertbox/9709a.html
ספטמבר 1997 , גייקוב נילסן

הניסיון מראה כי המשתמש באינטרנט ב- 99% של המקרים לא לוחץ על פרסומות שהוא פוגש
בו. זה נובע מההבדל בין גישת המשתמש אל רשת האינטרנט שהיא מדיה תודעתית/הכרתית ובין
גישתו אל הטלוויזיה, שהיא מדיה רגשית, ז"א באינטרנט המשתמש קובע באופן אקטיבי מה
הוא רוצה ליראות ומה לא ובדרך כלל הוא מחפש מידע מסוים. לכן הוא לא מעריך את
הפרסומות ומתעלם מהם.
למרות זאת יש דרכים לפרסם באופן יעיל. למשל אתרים שלמים שמתארים מוצריהם במפורט
ומתרכזים יותר על שרות ועל תמיכה.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



22) תחפש ואולי תמצא

http://www.useit.com/alertbox/9707b.html
יולי 1997, גייקוב נילסן

חיפוש הוא מנשק חשוב מאוד באתרים גדולים. לכן כל אתר מעל 200 עמודים אמור להציע
חיפוש.
כללים ליישום:
1. כפתור חיפוש בכל עמוד, לא רק בדף הבית.
2. חיפוש גלובלי יותר טוב מחיפוש שמתייחס רק לחלק של האתר.
3. מומלץ לנתב שאילתות של כן/לא לעמוד משני של חיפוש מתקדם.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



23) שימוש יעיל של גיליונות מעוצבים (style sheeets)

http://www.useit.com/alertbox/9707a.html
יולי 1997, גייקוב נילסן
גליונות מעוצבים - מסמכי HTML המכילים מס' שכבות
שיכולות להשתנות עיי אדם הבונה אתרים.
נקודות חשובות בשימוש של גיליונות מעוצבים הם:
1. השתמש רק בגיליון יחיד עבור כל העמודים של האתר שלך.
2. השתמש בקישור של הגיליונות לעומת גיליונות קבועים.
3. זכור שהאינטרנט אינו WYSIWYG ולכן קשה להעריך את תוצאות עיצוב הגיליונות
במשטחים שונים.
4. עמודים צריכים להמשיך לעבוד, גם אם הגיליונות מנוטרלים.
5. אל תשתמש ביותר משניים, מקסימום שלושה גופנים
6. אל תשתמש בגדלי גופן מוחלטים, אלא תגדיר אותם ביחס לגודל הגופן הבסיסי.
7. אל תשתמש בסימן important!
8. השתמש באותם שמות מחלקה לאותה טיוטה בכל הגיליונות.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



24)עשר הטעויות המפורסמות ביותר בניהול רשת האינטרנט

http://www.useit.com/alertbox/9706b.html
יוני 1997, גייקוב נילסן

1. מתכנת האתר אינו יודע מה מטרת האתר.
2. בניית אתר בשביל מנהלי החברה שלך במקום הלקוחות.
3. מבנה האתר נובע באופן ישיר ממבנה החברה במקום מדרישות הלקוחות.
4. צוותים רבים אחראים על תוכן אתר אחד.
5. שוכחים להקצות תקציב לאחזקת האתר.
6. מתייחסים לאינטרנט אל מדיה משנית.
7. אי ניצול האפשרות להשתמש בקישורים.
8. טיפול באתרי אינטרנט ואינטראנט אותו הדבר.
9. בלבול בין סקרי הקהל, השוק, לבין עד כמה והאם המוצר אכן שמיש/יעיל.
10. לא מספיק מעריכים את ההשפעה של הרשת.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



25) ההבדל בין עיצוב ברשת לבין עיצוב מנשק משתמש

http://www.useit.com/alertbox/9705a.html
מאי 1997, גייקוב נילסן

בתכן מנשקי, המשתמש המסורתי שולט בכל האלמנטים של המנשק. יודעים את תכונות
המערכת, את גודל המסך וכו'. לעומת זאת, בתכן הרשת אין WYSIWYG, ויש הבדל עצום בין
תכונות המערכות של המשתמשים השונים. גם השליטה על הגלישה היא מוגבלת, מפני
שהמשתמש לא חייב להגיע לעמוד מסוים דרך אתר בית כלשהו, אלא הוא יכול להגיע אליו גם
באמצאות מנועי חיפוש, קישורים וכולי. סוף סוף צריך להתחשב בעובדה שמשתמשי הרשת
מסתכלים על אתרים כחלק של עצם שלם שהוא הרשת. ז"א מומלץ לתכנן את האתרים לפי
הכללים המקובלים למרות שעדיין אין תקן רשמי.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



26) קצר ולעניין (כתיבה ברשת)

http://www.useit.com/alertbox/9703b.html
מרץ 1997, גייקוב נילסן

שלושת הכללים העיקריים עבור כתיבה ברשת הם:
1. כתיבה קצרה ולעניין - אל תכתוב יותר מ- 50% ממה שהיית כותב בכתיבה רגילה.
2. כתיבה למען סריקה - אל תכריח את המשתמש לקרוא גושים ארוכים של טקסט.
3. השתמש ב קישורים והפניות כדי לפצל מידע ארוך להרבה עמודים.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



27) הצורך במהירות

http://www.useit.com/alertbox/9703a.html
מרץ 1997, גייקוב נילסן

לפי תוצאות מחקרים חשוב ביותר למשתמש הרשת לא לחכות יותר מ- 10 שניות עד שהמידע
מופיע על המסך. הבעיה היא שזמן התגובה תלוי בחוליה החלשה ביותר בשרשרת מהשרת
לדפדפן :
- התפוקה של השרת (בד"כ לא בעייתי)
- חיבור השרת לרשת
- הרשת עצמה
- חיבור המשתמש
- מהירות הדפדפן של המשתמש
לכן צריך לדאוג שלפחות חלק מהמידע יופיע מהר. קוים מנחים להעמסה מהירה הם:
1. החלק העליון של העמוד אמור להיות משמעותי, אפילו כאשר התמונות עוד לא הופיעו.
2. השתמש בתכונותALT (מפתח שמות) לתמונות כדי שהמשתמש יכול להבין מה הם לפני שהם
מופיעים.
3. כלול תכונות גובה ואורך לכל התמונות ועמודי טבלאות.
4. חלק טבלאות מורכבות לטבלאות יותר פשוטות.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



28) הערות שוליים של עיצוב ברשת

http://www.useit.com/alertbox/9611.html
נובמבר 1996, גייקוב נילסן

כותרות:
1. השתמש בכותרות בין 4 ל- 10 מילים.
2. עמודים שונים דורשים כותרות שונות.
3. ייעל את האתר, שיהיה נוח לסריקה מהירה.
4. התחל את הכותרת במילים המרכזיות בקטע הטקסט.
גודל הטקסט וצבעו:
1. אל תשתמש בגופנים כחולים אלא לגבי קישורים.
2. אל תגדיל את כל הטקסט כולו כי בד"כ המשתמש עובד עם גודל טקסט קבוע שנוח בשבילו.
תמונות ממוזערות:
1. כאשר משתמשים בתמונות ממוזערות מומלץ להקטין רק את החלק העיקרי של התמונה.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



29)עשר הטעויות המובילות בעיצוב ברשת

http://www.useit.com/alertbox/9605.html
מאי 1996, גייקוב נילסן

1. שימוש במסגרות.
2. שימוש מיותר בטכנולוגיה חדשנית.
3. שימוש באנימציות, טקסט מסתובב וכולי שרצים באופן קבוע.
4. כתובות הפנייה מורכבות.
5. אתרים יתומים.
6. עמודים ארוכים, לא נוחים לניווט וגלילה.
7. חוסר תמיכת לניווט.
8. צבעי קישורים לא תקניים.
9. מידע מיושן.
10. זמני הורדה ארוכים באופן מוגזם.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



30) קווים מנחים למולטימדיה ברשת

http://www.useit.com/alertbox/9512.html
דצמבר 1995, גייקוב נילסן

השימוש באנימציה תורם כאשר רוצים:
1. להראות רצף במעברים.
2. להראות מספר ממדים במעברים.
3. להמחיש שינויים בזמן.
4. להכפיל את המסך.
5. להעשיר ייצוגים גרפיים.
6. לדמיין מבנים תלת-ממדיים.
7. למשוך תשומת לב.
השימוש בווידאו תורם כאשר רוצים:
1. ליזום הצגות טלוויזיה, סרטים וכולי.
2. לתת למשתמש רושם של אישיות דוברת
3. להראות דברים זזים.
השימוש באודיו תורם כאשר רוצים:
1. להעביר מידע (למשל הוראות או עזרה) בלי להציג מידע נוסף ל המסך.
2. להעביר מצב רוח מסוים, אווירה (מוסיקה).
ככלל, אפשר לומר כי אודיו עדיף מווידאו מבחינת זמן תגובה ואיכות.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה