דף הבית -> דף פירוט המאמרים
-> מאמרים 10-1
 
מאמרים 1‎-10

מדוע לא טוב לעבוד עם מסגרות    האם שיוט הוא דבר שימושי    יעילות הוודו 

עשרה מעשים טובים בעיצוב ברשת    ווידאו ומדיה מוזרמת    נטרול נגישות: הגישה המעשית   

עשר הטעויות החדשות של עיצוב ברשת    עיצוב רשת מול עיצוב הדפסה    איסוף משובים מארכיון משתמשים    האנשה, הכללה


1) מדוע לא טוב לעבוד עם מסגרות (Frames), ברוב המקרים

http://www.useit.com/alertbox/9612.html
דצמבר 1996, גייקוב נילסן

המעצבים הפחות מנוסים שאינם יודעים בדיוק מה הם עושים צריכים להימנע מלהשתמש
במסגרות מהסיבות הבאות:
1. מסגרות שוברות את המודל האחיד של הרשת ומציגות זווית ראייה חדשה בנוגע לניתוח
של נתונים שעדיין לא שולבו כראוי ברשת.
2. שיוט לא עובד עם מסגרות מכיוון שהיחידות שעובדות עם מסגרות שונות מהיחידות
שעובדות עם תצוגה.
3. כתובות אינטרנט מפסיקות לעבוד: האינפורמציה המוצגת דרך ראש הדפדפן לא מפרטת
כראוי את האינפורמציה המוצגת בחלון .
4. דפדפנים רבים אינם יכולים להדפיס עמודים שנוצרו ע"י מסגרות כראוי.
5. מנועי חיפוש מתקשים בטיפול במסגרות.
אם מאיזו שהיא סיבה תרצה עדיין לעבוד עם מסגרות, אתה צריך לדאוג שלכל קישור תהיה
TARGET="_top" - תכונה בתווית העוגן שלהם
על מנת להבטיח שהכתובת הרצויה תוביל לכתובת הנכונה.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



2) האם שיוט הוא דבר שימושי?

http://www.useit.com/alertbox/20000109.html
ינואר 2000, גייקוב נילסן

בגלל שרוב הגולשים רוצים מיד להבין את התוכן העיקרי של העמוד (הם מחפשים את הדבר
האחד והיחיד שהם מעונינים בו) ומתעלמים מאזורי השיוט, הלוגואים, סיסמאות וכולי,
החוקים הבאים לגבי מימושו של כלי השיוט צריכים להיות מיושמים בפועל:
1. קישורים קבוצתיים: בחר מספר קטן מאד של מאפיינים עיקריים והגבל קישור מעמיק
לחמישה עד שישה דברים כגון חיפוש.
2. קישורים מבניים: אל תקשר לכל חלקי האתר מכל עמוד ועמוד. במקום זה, ספק קישורים
לכל הרמות בהיררכיה מעל המיקום הנוכחי.
3. קישורים מקומיים: השתמש בקישורים מקומיים לתוכנים קשורים.
4. דע שרוב הגולשים לא מבזבזים זמן ללמוד על אתר ייחודי, כזה או אחר.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



3) יעילות ה"וודו"

http://www.useit.com/alertbox/991212.html
דצמבר 1999, גייקוב נילסן

כדי לבדוק את שימושיות האתר שלך אל תסתמך על:
1. סקרים, כי ברוב המקרים הם מובילים לאינפורמציה שגויה.
2. שיטות אוטומטיות, כי אין לדעת אם שימושי או לא בלי לדעת את התוכן.
אתה יכול להסתמך על שיטות אוטומטיות רק למדידות של:
1. זמן תגובה
2. בדיקות תקינות של HTML
3. קישורים לא מעודכנים - המחשב יודע לומר שקיים קישור, אבל לא שהוא אינו נכון.
הדרך הנכונה היחידה כדי לאגור נתונים לגבי שימושיות היא לבדוק שימוש אמיתי של האתר,
ע"י גולשים, שיבצעו משימות בזמן אמת.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



4) עשרה מעשים טובים בעיצוב ברשת

http://www.useit.com/alertbox/991003.html
אוקטובר 1999, גייקוב נילסן

1. שים את שימך ואת הלוגו שלך על כל עמוד ועמוד.
2. ספק חיפוש אם באתר שלך יש יותר מ - 100 עמודים.
3. כתוב ברור ולעניין, עם כותרות פשוטות.
4. בנה את העמוד על מנת לסייע לסרוק אותו (השתמש בסיווגים ובכותרות משנה).
5. השתמש בקישורי טקסט כדי לבנות את מרחב התוכן (למשל, סקירה כללית אחת ומספר דפים
משניים).
6. השתמש בתמונות (השתמש בסקיצות בעמוד המציג את המוצר העיקרי וספק תכונות
נוספות ומתקדמות בעמודים המשניים).
7. השתמש בשיטות הקטנת דמות רלוונטיות ומתקדמות (הראה את החלקים הרלוונטיים
במקום סתם לכווץ תמונה).
8. השתמש בכותרות שהם קישורים.
9. וודא שכל העמודים החשובים נגישים למשתמשים שאינם מנוסים.
10. עשה כמו שכולם עושים.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



5) ווידאו ומדיה מוזרמת

http://www.useit.com/alertbox/990808.html
אוגוסט 1999, גייקוב נילסן

זרמי שמיעה: טוב
זרמי ווידאו: רע
לכן, עשה את הווידאו שלך נגיש וקל להורדה. דאג לציין את גודל הקובץ אם זמן ההורדה
ייקח למשתמש יותר מ- 10 שניות. השתדל לשמור על כך שהסרט יהיה קצר ותן הקדמה
(תמונה) על מה שהמשתמש עומד לקבל לפני שהוא מוריד ווידאו גדול.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



6) נטרול נגישות: הגישה המעשית

http://www.useit.com/alertbox/990613.html
יוני 1999, גייקוב נילסן

במטרה לאפשר למשתמשים לא מנוסים או בעלי נכות כלשהי לגשת לאתר שלך, עליך בסה"כ
לעמוד בסטנדרטיים של ה- Web Accessibility Initiative Standard )WAI) הרשמי, חלק
מקונצנזוס הרשת.
באופן כללי, אתר הבית של אתר כלשהו, וכן עמודים עמוסים, צריכים להיות מעוצבים מחדש
מיד, על מנת לעמוד ב - 17 חוקי הגישה החיוניים ביותר, בזמן שעמודים אחרים יכולים להיות
מעוצבים מחדש באופן הדרגתי.
כל עמוד חדש צריך לעמוד ב- 33 חוקי העדיפות המשנית.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



7) עשר הטעויות החדשות של עיצוב ברשת

http://www.useit.com/alertbox/990530.html
מאי 1999, גייקוב נילסן

1. שבירה או האטה של כפתור ה"אחורה".
2. פתיחת חלון של דפדפן חדש.
3. אין עמידה בסטנדרטים של הסמלים הגרפים של מנשק המשתמש.
4. אין בביוגרפיות.
5. אין ארכיון.
6. העברת עמודים לכתובות חדשות.
7. כותרות ללא שום קשר לתוכן העמוד.
8. קפיצה במילת המפתח האחרונה.
9. זמן תגובה איטי של השרת.
10. כל מה שקשור לפרסום.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



8) דעות חלוקות באשר לעיצוב רשת לבין עיצוב הדפסה

http://www.useit.com/alertbox/990124.html
ינואר 1999, גייקוב נילסן

שורשי המחלוקות שבין שתי המדיות:
עיצוב הדפסה מבוסס על היכולת לתת לעין לעבור על האינפורמציה, לראות באופן סלקטיבי את
האובייקטים ושימוש בסמיכותם המרחבית כדי לגרום לאלמנטים של עמוד להסביר אחד את
השני.
עיצוב רשת מתבסס על היכולת לתת לידיים להזיז את האינפורמציה (ע"י שיוט, ניווט, הקשה).
קשרי האינפורמציה מתבטא זמנית כחלק של אינטראקציה ותזוזת משתמש.
כתוצאה מכך ישנו שוני שתלוי בסטנדרט הטכני של הרשת אשר ילך ויפחת כל עוד הפיתוח
הטכני יגדל: כלומר: זמן תגובה, רזולוציה, וגודל ה-CANVAS של שתי המדיות.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



9) איסוף משובים מארכיון משתמשים

http://www.useit.com/alertbox/990110.html
ינואר 1999, גייקוב נילסן

המאמר הזה מכיל מספר הצעות שונות לגבי איך לאסוף משובים ממשתמשים. זה לא אפשרי
לסכם כל פתרון שמוצע כאן. הבעיה העיקרית שהמאמר מתייחס אליה היא, שהמשתמש בד"כ לא
יודע מה הוא רוצה, והוא משתעמם מאד מהר מסקרים ארוכים. הנושאים המדוברים כאן:
1. צורת הסקירה.
2. סקרים מאד מצומצמים.
3. אל תהיה משעמם: קבל משוב בזמן אמת.
4. מעבר לסקרים פשוטים.
5. קבוצת משתמשים שהיא "חברים של האתר".
6. פרטי המשתמשים.

ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה



10) האנשה, הכללה - תכונה שמוערכת יתר על המידה

http://www.useit.com/alertbox/981004.html
אוקטובר 1998, גייקוב נילסן

ישנם חילוקי דעות משמעותיים בין אתרים מותאמים-אישית לבין אתרים מותאמים-כללית.
אתרים מותאמים-אישית הם תחת שליטה ישירה של המשתמש: המשתמש במפורש בוחר בין
אופציות כאלה או אחרות.
אתרים המותאמים לאוכלוסייה מסוימת, באופן כללי יותר, מונעים ע"י המחשב, המנסה לשרת
עמודים נפרדים למען המשתמש בהסתמך על מודל כלשהו שהמשתמש צריך. הבעיות העיקריות
בשיטה האחרונה הם:
1. משתמשים אינם רוצים להיות תחת סטראוטיפ כלשהו.
2. משתמשים לא רוצים לבזבז זמן בהתקנת מאפיינים מורכבים של האנשה.


ראש העמוד עמוד ההפניות עמוד השיעורים תחילת הפיסקה