יישומים למולטימדיה
כאשר מעצבים אתר אינטרנט חייבים תמיד להתחשב בצרכן. צרכן מרוצה חוזר. בגלל העלות הגבוהה של שימוש במולטימדיה, מומלץ להשתמש בה בחסכנות ויעילות.
לעיתים קרובות מעצבים כוללים באתר אלמנטים ויזואליים קבועים או זזים במטרה ללכוד את תשומת לבו של הגולש. גישה זו מבוססת על ההנחה שריכוז הגולשים באתר נמוך, מה שלעיתים קרובות נכון. יחד עם זאת, הפתרון הוא לא בהכרח להעמיס אפקטים על הגולש, שעלולים להסיח בסופו של דבר את תשומת לבו של המשתמש מהתוכן העיקרי של האתר.
כאשר חושבים על הוספת מדיה לאתר שלך, התחשב קודם כל באופי הדף. השתמש בתמונות, אנימציות, וידאו וסאונד רק כאשר הדבר רלוונטי לתוכן.
קח גם בחשבון את המגבלות הטכניות הכרוכות בהעברת המדיה ברשת. לדוגמה, קטע וידאו ארוך שרצוי שייראה בצורה חלקה, דורש רוחב פס גדול יחסית. במקרים מסוימים, המגבלות הללו עלולות להיות משמעותיות מדי מכדי שיהיו שוות את ההשקעה. כשאתה שוקל הוספת מולטימדיה לאתר שלך, עדיף לוודא שהטכנולוגיה מתאימה לתוכן האתר. אתה לא רוצה שהגולשים באתר יאלצו לבזבז זמן יקר בהורדת קבצים שאינם תורמים משמעותית להבהרת התוכן.
בנוסף, היה חשדן כלפי טכנולוגיות חדשות יחסית. תוספים המאפשרים לגולשים לצפות בדברים חדשים ויפים באמצעות הדפדפן שלהם מופיעים כל הזמן. הדבר נכון במיוחד ביחס למולטימדיה; האפשרויות להעביר קול, אנימציות ווידאו עצומות. למרות שמעצבים עלולים להתפתות להשתמש בקבצים הדורשים תוספים מיוחדים, צריך לזכור שני דברים. ראשית, הטרחה והבלבול הפוטנציאלי הכרוכים בהורדה והתקנה של תוספים עלולים להרתיע גולשים רבים. שנית, לא כדאי ליצור מולטימדיה על ידי שימוש בסוגי קבצים שעלולים להפוך למיושנים. עדיף ליצור מולטימדיה בפורמטים סטנדרטיים יציבים ומוכרים.
במידה ואתה בונה אתר המיועד עבור קהל ספציפי ולא עבור כלל הגולשים, כנראה שתהיה לך יותר גמישות ותוכל לדרוש יותר מהגולשים. אתה יכול לדרוש מהם להשתמש בדפדפן מסוים ותוספים.