דף הבית >> עריכה >> קישורים

 
קישורים

משתמשים בשני סוגים יסודיים של קישורים באתרי אינטרנט : קישורי ניווט המקשרים בין דפים בתוך אתר וקישורים של החומר כגון הערות, הרחבות, או נושאים מקבילים שהכותב מאמין שיעשירו את התוכן העיקרי של הדף.

קישורים יוצרים שתי בעיות עיצוב יסודיות. הם מפריעים לזרימת התוכן באתר שלך על ידי הזמנת הקורא לעזוב את האתר שלך. הם יכולים גם באופן קיצוני לשנות את ההקשר של המידע על ידי השלכת הקורא לתוך שטח לא מוכר ללא הקדמה או הסבר.

אסטרטגיית העיצוב הראשית היא שימוש בקישורים לתגבור המסר שלך, לא להפריע לקוראים או לשלוח אותם לרדוף אחרי הערה קטנה באתר אינטרנט אחר. רוב הקישורים באתר אינטרנט צריכים להוביל למקומות אחרים בתוך האתר שלך, דפים שחולקים את אותו עיצוב גרפי, עזרי ניווט, ותוכן כולל. אם אתה חייב לשלוח את הקורא שלך הלאה, וודא שזה ברור שהקורא יעזוב את האתר אינטרנט שלך ויכנס לאתר אחר על ידי הקלקה על הקישור. ספק תאור של האתר המקושר ביחד עם הקישור כך שהמשתמשים יבינו את הרלבנטיות של החומר המקושר.


שמירה על ההקשר
המפתח לקישור טוב הוא שמירה על ההקשר, כך שהקורא נשאר בתוך הזרימה הסיפורית ועיצוב סביבת האתר שלך. אם אתה שם קישור פשוט בדף שלך, הקישורים האלה יעבדו בתוך חלון אחד של הדפדפן, התוכן שלך יעלם והדף המקושר ימלא את החלון. אם אתה משתמש בסוג הזה של קישור להוביל הלאה מהאתר שלך, אתה כנראה תאבד את הקוראים שלך.

הדרך הכי פשוטה לשמור על ההקשר בשימוש בקישורים לאתרים אחרים היא להוסיף TARGET="main" לתגים של הקישור שלך. זה יגרום לדף המקושר להופיע בחלון חדש של דפדפן. המאפיין הזה נותן לקורא שלך לגשת לחומר חדש בלי לאבד קשר חזותי עם האתר שלך.


מיקום קישורים
קישורים מהווים הפרעה. זה חסר טעם לכתוב פיסקה ואז למלא זאת עם הזמנות לקורא שלך ללכת למקום אחר. אתה יכול להפחית את המאפיין הזה של קישורים על ידי ניהול המיקום שלהם על הדף. שים רק את הקישורים הכי חשובים בתוך גוף הטקסט שלך, וזכור שהקישורים האלה צריכים לפתוח חלונות חדשים של דפדפן כך שאתה לא תחליף את הדפים המקוריים. אבל רוב הקישורים לא שייכים לאמצע הדף, הם לא יהיו חשובים מספיק כדי להצדיק את ההפרעות הפוטנציאליות שהם ייצרו. קבץ כל קישור קטן למרגלות המסמך איפה הם ניתנים להשגה אבל לא מפריעים.

 


  |   דף הבית  |  הדפס עמוד  |  מפת האתר  |  לתחילת העמוד  |  


המדריך לבניית אתרים
מערכת המידע האקדמית - איתן כל הזכויות שמורות © 2003