כך למשל, בגרפיקה ווקטורית עיגול ישמר רק על ידי נקודת המרכז , רדיוס העיגול, קוטרו וצבעו, ללא צורך בשמירת נקודות ונתונים נוספים. בזמן הצגת העיגול מתבצעות פעולות מתמטיות שמביאות לידי כך שתראה את העיגול בצורה חלקה ואיכותית. באותה מידה, בגרפיקה ווקטורית קו ישמר ע"י נקודת התחלה וסוף. תמונה תישמר כאוסף אובייקטים מתמטיים של קווים, עקומות, וצורות גיאומטריות.
התוכנות ליצירת גרפיקה ווקטורית הן תוכנות ציור: Autocad ,Freehand ,Corel Draw וכדומה. תוכנת פלאש אף היא מבוססת על גרפיקה ווקטורית.
כשמתבוננים בסרטי פלאש, רואים את איכותם המדהימה. בעת עשיית zoom in ניתן לראות שהאיכות לא משתנה, ואין זה משנה בכמה מגדילים אותם. באותו אופן, גם אם מקטינים - האיכות לא משתנה!
כמו כן, בתוכנות מסויימות אפשר לבצע "ווקטוריזציה". ניתן לעשות גם שילוב של גרפיקה ווקטורית עם תמונות גרפיקת רשת.
באינטרנט השימוש הנפוץ ביותר לגרפיקה ווקטורית הוא בפורמט swf של Macromedia Flash, אך גם הסטנדרט SVG של W3C החל להופיע אם כי בצורה מתונה ברשת.
|