בנוסף, מולטימדיה משמשת את מערכת החינוך. ניתן ללמד את החומר ולהציג את המידע בצורות ישירות יותר מספרים והרצאות מסורתיים. כמו-כן, ניתן לערוך ניסויים מדעיים תוך שימוש בטכניקות מולטימדיאיות, על-מנת לאפשר לתלמידים לעבוד עם הדגמות או הדמיות של ציוד שאינו זמין עבורם (כיוון שהוא יקר מדיי או שהשימוש בו מסוכן).
בשני המקרים שהוזכרו לעיל, התכונות ההידודיות מאפשרות לתלמידים לעבוד בקצב שלהם, או להתרכז בהיבטים מיוחדים של פרוייקט מסויים, בהתאם לתחומי התעניינותם.
למולטימדיה יש תרומה בלתי מבוטלת בנוגע לתלמידים לקויי למידה, שלימוד יצירתי יותר מהשיטות המקובלות מסייע להם ללמוד את החומר למרות מגבלותיהם.
בנוסף על כך, תלמידים בעלי מוגבלויות, כמו למשל לקויי ראייה או כבדי שמיעה, יכולים להשתמש בחושים האחרים שלהם בלימוד החומר, כאשר החומר נלמד בשילוב של מספר מדיות שונות הפונות אל מספר חושים שונים ולא מתרכזות בחוש אחד בלבד של האדם.
חומרי למידה מולטימדיאיים יכולים להירכש ע"י גורמים במערכת החינוך, או להיות מופקים ע"י המורים בעצמם. התלמידים עצמם יכולים ליצור מולטימדיה באופן יזום או כמטלה לימודית.
|