בידור
משחקי-מחשב
השילוב של קול, הנפשה, חוזי ותמליל עם הידודיות מצוי בד"כ במשחקי הרפתקאות (דוגמה: Starship Titanic) ומשחקי פעולה(דוגמה: Doom).
התפתחות המולטימדיה תרמה לכך שהמשחקים הפכו להיות יותר ויותר גרפיים, ונעשה בהם יותר שימוש בגרפיקה מורכבת, תמונות נעות המגוונות בצבעים רבים, עם הפרדות גבוהות, עם צלילים רדיופוניים עשירים ועוד. משחקי המחשב מאפשרים למשתמש בהם להיות פעיל, להשפיע על התפתחות העלילה, ולשנות אותה בהתאם לרצונותיו.
למרות שישנם אנשים הרואים במשחקים בזבוז של זמן והתמכרות מיותרת, אין להתעלם מההיבטים החיוביים שיש למשחקים. הדבר מתבטא בהעשרת ידע, בלימוד נושאים שונים בצורה חווייתית ומהנה, בפיתוח מחשבה יצירתית, באימוני קשר עין-יד, באתגר האינטלקטואלי שמשחקים אלה מציבים לילדים ומבוגרים כאחד, ובתועלת פסיכולוגית של הפגת מתחים וקטרזיס. לראייה, מרכזים רפואיים מסויימים, שמטפלים בעיקר בילדים, הכניסו מחשבים ומשחקי מחשב לחדרי ההמתנה, דבר שתורם הן להורים והן לילדיהם, והן להידודיות ביניהם.
|