גרפיקה > צבע


תורת הצבע הוא תופעה פיסיקלית אשר שלושת הגורמים לה הם: מקור אור, אובייקט ניצפה והעין האנושית. האור הוא קרינה אלקטרו-מגנטית שמאופיין ע"י אורך גל מסוים בתוך ספקטרום אורכי גל הנראים לעין. לכל גוף יש תחום אופייני בספקטרום הנראה, אותו הוא מחזיר או בולע כשקרן אור פוגעת בו. תחומי החזרה ובליעה אלו קובעים את הצבע ואת מידת הברק של הגוף.
כאשר מתייחסים לצבע בהקשר של דפוס ממוחשב ההתייחסות שונה מצבע הנראה בטבע בכמות מרכיבי הצבע ואופן יצירתם. הטבע כולל את מירב גווני הצבע לעומת מסך המחשב שמוגבל בכמות. צבעוניות המסך מתקבלת ע"י שילוב רמות שונות של אדום, ירוק וכחול Red, Green, Blue) RGB) הנקראים גם צבעים משלימים.
קיימים מודלים שונים לתיאור הצבע, נתאר אותם:
מודל הצבע Bitmap הינו מודל שהופך את נתוני הצבע לשחור ולבן. לעומתו קיים מודל נפוץ המכונה Grayscale שהופך את נתוני הצבע של קובץ הגרפיקה ל-256 גווני אפור.



צבעים



תיאור מודל Grayscale

  אודות האתר - מפת האתר - עמוד הבית  
© כל הזכויות שמורות למערכת המידע איתן