arrow


שיעורי מולטימדיה של אדם

שיעור 1

עמוד 3 – הפתרון: כיווץ, כיווץ, כיווץ!

הפתרון לבעיה של משתמשים חסרי סבלנות או בעלי צינור העברה קטן הוא כיווץ הקבצים שלכם לגדלים ברי-ביצוע. כאשר סרטים ספרתיים טיפוסיים "אוכלים" MB בשניה, אתם פשוט חייבים לקבץ את הקבצים האלה. אבל, הכיווץ של קבצים פירושו להסיר שכלולים, כך שהמוצר הסופי תמיד הרבה פחות טוב לשימוש. אך אתם יכולים להגביל את הידרדרות ע"י כיווץ של הקבצים שלכם בדרך חכמה.

החקר בתחום הפסיכו-אקוסטיקה גילה לנו הרבה על כיצד ניתן להעביר תדירויות מסוימות של "תחום תדירויות שלא בשימוש", שאותם האנשים אינם מסוגלים לשמוע באופן ישיר בכל אופן, כך ניתן יהיה להקטין גודל של הקובץ מבלי לפגוע (באופן ניקר) באיכות. מולטימדיה החכמה באינטרנט התחילה עם אלגוריתמי כיווץ אשר מנצלים את היתרון של מה שנתגלה במחקר הנ"ל.

אך, אלגוריתם הטהור של הכיווץ הוא לא דבר היחידי שאותו יש לשקול כאשר בוחרים באיזה שיטת כיווץ להשתמש: אנו גם צריכים לחשוב על מי הם המשתמשים אשר מחזיקים בנגנים. כאשר אתם מכווצים קובץ באינטרנט אתם לעיתים קרובות להשתמש בתוכנה שהיא בבעלות של חברות מסוימות. כאשר מקובץ עבר כיווץ ועלה לשרת שלכם, הוא יהיה ניתן לגישה רק למשתמשים אשר בבעלותם נגן אשר חברה שיצרה אותו זהה לזו שיצרה את הכיווץ או כלי קידוד.

לכן לכם כמפתחי אתרים יש מטרה לבחור בכלי או נגן אשר אתם חושבים שיהיה לרוב המשתמשים באתר שלכם. אך אתם אף פעם אינכם יכולים לדעת בוודאות מי יבוא בסופו של דבר לאתר שלכם ואיזה כלים יהיו להם, לכם אתם פשוט צריכים לבצע ניחוש ולקוות לטוב.

עוד לפני מספר שנים התחום היה פתוח באופן רחב ללא שום סטנדרטים בעניין כיווץ מולטימדיה באינטרנט. החברות הקטנות ראו צורך פוטנציאלי בפיתוח של תעשיית אינטרנט וניסו להקים מין שוק אשר משתמשי Netscape נהנו ממנו באותו זמן. כל החברות הקטנות הנ"ל ניסו להיות המוצר הטוב ביותר ( והזול ביותר, במיוחד בהתחשב בעובדה ש- Netscape נתון לשימוש בחינם) בשוק. זה היה זמן מלהיב עבור מספר חברות start-up, אבל להרבה הצער בגלל חוקי הישרדות הקשוחים של עולם הקפיטליסטי של האינטרנט רק מעטים מהם שרדו.

עמוד הבא >>

עמוד קודם >>